A mai versenyorientált üzleti környezetben fontos az erős márka jelenlét kialakítása az üzleti sikerek elérésének érdekében. A különféle brand építő eszközök kritikus szerepet játszanak vállalkozásod megítélésében és a célközönségeddel való rezonálásban, ezért célszerű induló kisvállalkozásként odafigyelned a 3 leginkább elengedhetetlen marketing kommunikációs eszközre, melyeket górcső alá vettünk írásunkban.
Weboldal

Egy professzionálisan felépített weboldal vállalkozásod digitális kirakataként is értelmezhető, ezért fontos, hogy olyan minőségben és releváns információkkal készüljön el, hogy minden érdeklődőben pozitív első benyomást keltsen.
Készíttess olyan business weboldalt, ami tökéletesen tükrözi vállalkozásod tevékenységi köreit, illetve hűen ábrázolja kreatív megjelenését és lehetőséget ad leendő ügyfeleidnek a tájékozódásra és a kapcsolatteremtésre.
Érdemes letisztult, jól értelmezhető grafikai megvalósítást választanod, amely kellőképpen szuggesztív, mégis ismerősnek hat a szemlélőnek.
Fontos, hogy céges weboldalad megfelelőképp tálalja termékeidet és/vagy szolgáltatásaidat, ezért elengedhetetlenek a megfelelő minőségű és kompozíciójú fotós és videós tartalmak, melyek alapjaiban határozzák meg weboldala vizuális megjelenését.
E mellett kiemelten fontos, hogy oldalad mobilreszponzív legyen, hiszen legtöbb érdeklődőd okostelefonról fog rád találni.
Arculat és logó

Egy jól megtervezett logó olyan vizuális sarokkő, ami kulcsfontosságú szerepet játszik márkád felismerhetőségében és megjegyzésében.
A logód vállalkozásod szimbóluma, melyre tekintve egyértelműen átjön, mivel foglalkozol, milyennek látod saját vállalkozásod, és mi az a pár jellegzetesség, ami leginkább jellemezi hitvallásod.
Egy jó embléma egységes és felismerhető megjelenést kölcsönöz és megkönnyíti a tudattalan azonosítást az agynak.
E logó megjelenik a weboldaladon, a marketing eszközeiden, termékeiden, céges autóidon és még sok más helyen, elősegítve a konzisztens és felismerhető márkakép kialakítását minden lehetséges aspektusban.
Social media

A közösségi média platformok elengedhetetlen eszközévé váltak a márkaépítésnek, hiszen a legtöbb vállalkozásod iránt érdeklődő személy legkönnyebben valamelyik social media platformon tud belebotlani vállalkozásodba.
Fontos tudnod, hogy célcsoportod milyen attribútumokkal rendelkezik, hiszen a social media felhasználók manapság elég jól elkülöníthetőek felhasználói szokásaik, korosztályuk és lokációjuk szerint. Helyezz komoly hangsúlyt az adott felületeken való kommunikációra, ossz meg érdekes és vállalkozásodra utaló tartalmakat és beszélj rendszeresen követőiddel, kérd ki véleményüket és vond be őket a felhasználói élmény javításába.
Érdemes megemlíteni a platformok kapcsán, hogy milyen módon differenciálódik az aktív felhasználók bázisa és milyen módon dőlnek meg a korábbi trendek. A legtöbb korosztályt lefedő Facebook jócskán kiöregedni látszott, ám az elmúlt 2 évben minden felhasználó korcsoportnál erősödött, a TikTok már korántsem a táncikáló tinik kedvence, sokkal inkább a világ közel leglátogatottabb platformja a 12-60 évesek tekintetében, az Instagram továbbra is erősödik a 22-35 éveseknél, a Twitteren (újabban X) erős felhasználói aktivitás csökkenés érhető tetten a felvásárlás óta, míg a Pinterest aktív felhasználóinak száma közel a duplájára emelkedett.
Természetesen e platformok lehetőséget biztosítanak arra, hogy fizetett hirdetéseket jeleníts meg, amellyel könnyedén tudod terelni leendő vásárlóidat / kuncsaftjaidat vállalkozásod szolgáltatásai felé. Használd hatékonyan a közösségi média nyújtotta lehetőségeket, ha pedig professzionális kommunikációra és hirdetésekre van szükséged gondolkozz el a velünk való közös munkán.
Ha elég forrást használsz fel a fent említett három alapvető marketingkommunikációs eszköz kialakítására és fejlesztésére, akkor vállalkozásod könnyedén fogja venni brand építés akadályait. Ha szeretnél professzionális segítséget kapni vagy csak szeretnél képbe kerülni és együtt megálmodni új arculatodat, vedd fel velünk a kapcsolatot!